Mám strach ze souseda

28. prosince 2014 v 18:46 | Vikomt |  Zápisník
Čtvrtý rok bydlíme v 1+1. Jsme slušní lidé. Než jsme měli pejska, nikdo na nás nemohl říct ani slovo. Jako štěně si prošel běžnou separační úzkostí a pár dnů si doma zaštěkal - vždy za bílého dne, večer nikdy. Tohle bylo spouštěčem pro našeho souseda. Začalo to pomluvami. Vymýšlel si, že týráme našeho psa. Prý štěkal 10 hodin v kuse. Začal mi vodit před byt sousedy z přízemí, aby slyšeli, jaký jsem tyran. Svým dementně pošahaným jednáním vlastně dráždil psa, o to víc štěkal - co čekat od vystrašeného štěněte, kterému dělá nějaké hovado bordel za dveřma. Vysvětloval to tak, že je sem vodí, aby si nemysleli, že to jde z jeho bytu.


Když byl náš pes poprvé doma sám, vytáhnul mi palmu z květináče. Hlína byla přes půl obýváku. Nestihnul jsem se ani pořádně rozkoukat, protože do minuty na mě zvonil soused a začal mi vyhrožovat trestním stíháním. Jak může vědět, že jsem doma? Než jsem přišel, bylo ticho, pes neštěkal. Sleduje nás. Prý pokud s tím nic neudělám, požene mě k soudu. Naštvaně jsem mu zabouchnul před nosem jen s takovým zamručením - NEBOJTE.

Pár dnů po tomto incidentu jsem slyšel hlasité pomluvy se sexuálním podtextem. Vysmíval se nám. Asi mu přišlo vtipné zesměšňovat nás. Urážel nás opravdu nechutným způsobem. Prý by ho zajímalo, kdo je máma a kdo je táta. Proč tohle zajímá cizího člověka? Tohle jsem slyšel, když jsem myl nádobí. Měl štěstí, že jsem měl ruce od pěny, jinak bych na tu chodbu vyletěl a talíř by mu přistál v obličeji. Zvedá se mi žaludek z těchhle perverzních úchylů.

Raději jsem dal vědět majitelce bytu, aby se připravila na případné stížnosti. Ta mi k tomu řekla, že je to známý homofobní člověk.

Další příhoda byla, když k nám do mezipatra chodila kouřit omladina. My jsme se večer vraceli a on stál potmě za rohem a "bafnul" na nás. Asi mu to přišlo normální, mně by to přišlo normální u psychiatrického pacienta. Žádná omluva ani racionální vysvětlení. Tohle se odehrálo před pořízením psa. Teď tu máme kamery a omladina se tu už neslejzá. Začalo se u nás zamykat na chodbě.

Pokusil se mě přejet autem. Před naším vchodem jsem šel se psem. Jen taktak jsem uskočil. Přítel nevěřícně koukal, jak šlápnul na plyn a jel proti mně. Prý se smál. Lituji, že jsem to ihned nehlásil na policii.

Kontroluje, jak jsme vytřeli, a podává na nás stížnosti, že jsme vytřeli špatně. To jsem se dozvěděl od sousedky. Tohle je už opravdu moc.

27. 12. 2014, cca 21.45 - jdu ven na rychlé venčení psa... na chodbě si nezavírám, protože se hned vrátím. Vracím se... Rozsvítím a vzadu stojí ten soused a začne mi vyhrožovat, že si na mě bude stěžovat. Mně ruply nervy. Už toho mám plný zuby. Začal jsem na něj zvyšovat hlas, že je to zamykání nesmyslný, když jdu hned zpět. On na mě spustil, že někde byly nějaký papíry. Ale co mně je do nějakých papírů? Mě se tohle vůbec netýká. Už jsem se začal rozčilovat. Nechápu, jak normální člověk může číhat potmě na chodbě a ještě mě vyděsit. Leknul jsem se ho já i pes. Víte, jak je děsivé, když rozsvítíte a najednou tam stojí oplzlej dědek? Nepovažuji to za normální. Ani mě nepozdravil, když něco chtěl. Přítel tohle všechno slyšel. Řekl mi, ať na něj kašlu, že je to debil. Jenže on tam pořád něco pindal, jak mě udá. Takhle nás šikanuje už roky, už jsem nevydržel mlčet. Tak jsem pronesl, jakej je to hulvát nevychovanej. Ten dement prostě musí mít poslední slovo. Ozvalo se: "Ty seš hulvát!" Nevím, jestli zaslechl přes zavřené dveře: "Co mi tykáte?!" On si nejspíš myslí, že mu to tu patří a že si jako důchodce může dovolit otevřít si hubu na mladší.

Zamykání chodby není v domovním řádu a mám pocit, že je to proti nějaké požární směrnici, tak ať jde někam... Je to moje dobrá vůle. Navíc, proč zamykat dveře, když je tam koule? To je fakt pošahaný. Jo, a kdyby se tedy nad rámec DŘ měla zamykat chodba, musel by mě včas vyrozumět správce domu - což se nestalo.

Ten stalker nás prostě šikanuje. Jak může vědět, kdy přijdu? Číhá za rohem, ve tmě... snaží se mě přejet. Mám strach, co nám může udělat. Kvůli němu nemáme ani soukromí. Kolikrát vyjdeme na chodbu a otevřou se u něj dveře.

Právníka si nemohu dovolit, oznámení na úřadech tedy nepřipadá v úvahu. Oznámení na policii by možná šlo, třeba by ho to vystrašilo a dal by pokoj. Bych chtěl vidět, jak svoje chování vysvětlí. Pak je tu možnost přestěhovat se, ale to si teď nemůžeme dovolit. Nevím, co dělat. Začal jsem nosit pepřový sprej. Budu ho ignorovat, ani ho nepozdravím a případně pojedu jiným výtahem. Vidím to pesimisticky, bude hůř a hůř...

Mimochodem, jednou jsem tu o něm psal, jak odmítnul pomoci sousedovi, který upadl na chodbě. Místo pomoci na něj řval (rušil noční klid, my slyšeli jen jeho řev, ne pád toho pána). Pána jsme zvedali my, protože ten vůl by ho tam nechal ležet do rána. Ten stalker na nás akorát čuměl.


Související články:
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 surpan surpan | E-mail | Web | 28. prosince 2014 v 19:13 | Reagovat

Sousedy si bohužel nevybereš. Teď mám sousedy úplně skvělé, ale když jsem bydlel u rodičů, tam mají souseda plnohodnotného kreténa. Na mamku zaútočil sekyrkou, mě když byly 4 roky, obvinil ze zasypání díry, kterou mi vyhrabal vedle pískoviště a já abych do ní nespadl, zasypal jsem ji pískem. Zavolal na mě, co by čtyřleté dítě policii. Ti přijeli a vysmáli se mu :-D

2 Marja Virtanen Marja Virtanen | Web | 28. prosince 2014 v 19:17 | Reagovat

To není možné, jací dokážou lidi být. Nedivím se, že ti rupli nervy - nejspíše bych reagovala stejně, ještě, když by se kvůli němu polekal můj domácí mazlíček. Alespoň, že i ostatní lidé jsou proti němu.

3 csfdkofein csfdkofein | Web | 28. prosince 2014 v 19:25 | Reagovat

Možno to beriem moc ľahkovážne, ale človeče, si chlap, čo ti môže urobiť starý páprda? Ak ho nechceš dať na políciu, tak mu to oplácaj rovnakou mincou. Povedz mu, nech už ide do hrobu, že sa tu zdržuje moc dlho. Vynadaj mu jak sa len dá. A ak ostatní susedia sú za vami, čo tak podať hromadnú sťažnosť? ;-)

4 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 28. prosince 2014 v 19:40 | Reagovat

[1]: Jednou jsem se stěhoval kvůli rušné romské rodině. Pronajímatel nám namluvil, že sousedka je tmavší starší paní a že má občas návštěvu. Jenže návštěvy měla každý den a zabrali si půlku chodby. No děs... :D

[2]: Proti němu právě nikdo není. Možná ho nesnášej, ale to je asi tak vše. My jsme tu jen v podnájmu, oni ne... Takže si  radši nedělají zle.

[3]: Je 2x větší než já a má džíp, kterým mě chtěl přejet před vchodem do domu. My tu máme klid na patře, nikdo proti němu vyloženě není. Obtěžuje jen nás. V podnájmu jsme v hrozný nevýhodě, oni mají ty schůze a vůbec netuším, co tam o nás může vykládat.

5 Girl with a boater Girl with a boater | Web | 28. prosince 2014 v 20:12 | Reagovat

Wow. A to jsem si myslela, že máme strašné sousedy. Jste docela v hloupé situaci. Takový člověk by měl nosit svěrací kazajku a nechodit na veřejnost. Tyhle lidi prostě nedokážu vystát. Jenže jak se proti nim bránit. Nadávky a tak..., to by se dalo přežít, ale když vás takhle sleduje a pokusil se tě přejet. To není normální.
Jediným řešením je asi ta policie. Nejlepší by samozřejmě bylo se odstěhovat.
Tak snad se to nějak vyřeší - ve VÁŠ prospěch. :)

6 Hanyuu Hanyuu | Web | 28. prosince 2014 v 20:58 | Reagovat

Upřímně... Oznámení na policii vám nepomůže, protože to řešit nebudou. My měly s mámou se stalkingem sakra obrovský problém a nepomohl nám nikdo, a to jsme fakt lítaly všude možně.

Netroufám si říct, jestli je takový člověk schopný fakt něco udělat, nebo jen otravuje život a snaží se vás vyštvat, ale přeju hodně štěstí... S takovými lidmi je vždycky potřeba. Sousedy máme taky značně debilní, jeden nám pravidelně střílel po kočkách a pouštěl po ulici svého psa, co je vysoce agresivní vůči všemu a všem (taky aby ne, když s ním zacházel, jak s ním zacházel, on za to chudák nemůže). Tak jsem na něj jednou vlítla jako ještě nikdy na nikoho a je víceméně klid.

7 Aniya Aniya | Web | 28. prosince 2014 v 21:10 | Reagovat

To je vážně psychopat, nedovedu si představit že bych vedle někoho takového bydlela. Asi to z  něj dělá nuda (plus nějaké psychické narušení :D) a snaží se vás jen strašit a otravovat, neřekla bych že má v plánu něco udělat, i když to s tím autem.. Asi bych tu policii zkusila, nic se tím nezkazí.

8 Em Age Em Age | Web | 28. prosince 2014 v 21:59 | Reagovat

Bože můj, co je to za člověka? 8-O  8-O To ani ignorovat nejde, když dělá takovéhle problémy.

9 Jana Jana | E-mail | Web | 28. prosince 2014 v 22:04 | Reagovat

Nedávno jsem podobné zaměřenému sousedovi dala pěsti, neboť na mne pres celou ulici řval a byla u toho moje tříletá sestra. Mamka pak volala policii, soused se uklidnil. Myslím si, ze nejlepší by bylo se přestěhovat a nebo MIT známého u policie :-(

10 arzenal arzenal | Web | 28. prosince 2014 v 23:41 | Reagovat

Přijde mi neskutečně smutný tu v komentářích číst, že člověk může chodit po policii a nikdo mu nepomůže. To je fakt konec tenhle systém...
Snad se to zlepší, ale taky to z toho co čtu nevidím moc dobře. Jen doufat, že toho člověka klepne pepka a bude klid.

11 Julča Julča | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 0:02 | Reagovat

Nemůžu uvěřit, jací lidé se najdou. V takové situaci bych se už fakt bála. A nejde si třeba nějak víc stěžovat u majitelky domu? Nevím, co bych dělala, možná šla na tu policii- protože tohle fakt není normální. Držím pěsti, aby dal pokoj..

12 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 29. prosince 2014 v 0:21 | Reagovat

Tady je každá rada drahá, že? Já bych se na vašem místě pánové i bála, řešili jste to se správcem domu (jak jsem pochopila, je s tím paní seznámena trochu)? Ono aspoň to mít někde dobrý, kdyby se něco stalo aby se vás někdo zastal nebo aspoň nesouhlasil s pánem. Nechápu to, on asi pokoj nedá, takže když už to bude opravdu nesnesitelné a majitel bytu či sousedi nepomůžou, tak jedině ta policie, i když se stalkingem si neví rady do teď, protože je špatně definovatelný :/

13 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 29. prosince 2014 v 9:31 | Reagovat

No oznámit to zkusit můžeš, na to právníka ani finance nepotřebuješ a třeba, i když s tím nic neudělají, by ho to mohlo vystrašit. Já nevím, kdyby tohle bylo u nás, tak důchodce nedůchodce, táta by mu asi jednu vrazil a já možná taky, když už to přesáhne určitou mez, bez toho nemůžu a i když je někdo jako hora, neznamená to, že vlastně není srab, a že by to nepomohlo. Ono v autě je každej drsňák, když na něj chodec nemůže. A co takhle kameru namířenou na vaše dveře? Bude to na vaše dveře, takže nenahráváte žádné okolí bez souhlasu lidí? Aspoň bordelu za dveřmi by to mohlo předejít?

14 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 12:35 | Reagovat

[5]: Děkuji. Snad teď totální ignorace zabere. Možná mohlo zabrat i to moje zvýšení hlasu. Mohlo mu třeba dojít, že mi nebude *vykonávat potřebu* na hlavu.

[6]: Děkuji. Četl jsem nějaké články na toto téma. Někomu to pomohlo, někomu ne... Prý jsou fakt bezmocní nebo to raději rovnou odloží, aby se nemuseli obtěžovat. Když si vzpomenu, jak jsme se snažili ohlásit ukradené peníze, poslali nás rovnou do někam.

[7]:[8]: Čekám na poslední "útok" a uvidí panáček... Na násilí kašlu, to nic neřeší. Tak nějak stále doufám, že můj rázný nesouhlas měl nějaký účinek. :D

[9]: Souhlas, jak nejsou známí, je to blbé... Popravdě jsem se držel. Představa zmláceného souseda mě mile uspokojuje, jenže tenhle by mě možná zmuchlal do kostičky. :D

[10]: Ámen. Policie je na nic... Nechtějí pomáhat a chránit je pro ně sprosté slovo. V Ústí jsme si oběhali snad všechny jejich pobočky. Přítel měl kvůli zaměstnání pravidelné výslechy - po jeho pracovní době. Došlo i k přestupkovému řízení (kvůli pánovi, který mu kradl kytky na jeho směně) a nic se nestalo. :D

[11]:[12]: Barák je družstevní, oficiální správce snad stále není od doby, co prý zemřel. My jsme v podnájmu, takže na družstevnický schůze nechodíme. On právě nedělá nic proti pořádku v domě... jde vyloženě proti nám. Jemu prostě vadí naše orientace, že jsme slušní lidé ho nezajímá.

[13]: Prý to oznámit na policii jde, měli by si ho prý vyslechnout a tím to i ukončit pro nedostatek důkazů... člověka to určitě vystraší. Násilí by nepomohlo, by mě ještě udal za napadení a dostal by to, co chtěl... Kamery máme ve výtahu a v přízemí, takže nám tu omladina už nedělá bordel a on se zaměřil na nás. Myslím, že takový zásah by mi neprošel bez povolení.

15 VendyW VendyW | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 10:33 | Reagovat

Možná by to chtělo jednou na tu schůzi zajít a pokud tam bude i on, přede všemi ho vyzvat aby řekl co proti vám má. Povětšině jsou tihle lidé zbabělci, a když se jim ukáže že se jich nebojíte a že si od nich nenecháte dělat na hlavu najdou si jiný další "slabý kus" nebo se stáhnou a dají pokoj. Jen se jim nesmí prostě ukázat že mají nad vámi navrch. Když zjistí že je máte na háku dají pokoj protože nebudete reagovat tak jak oni a priori čekají. Je právě nejvíc baví to, když vám mohou ukazovat svou "nadřazenost". Pokud ale reagujete jinak než oni čekají, po čase je to přestane bavit.Prostě je přehlížet nebo v případě že na vás někde vybafne tak v klidu říct Taky vás zdravím a jít. Nikdy se jim nesmí ukázat jak vás vytočili. Chápu naprosto že to je strašně těžké, já sama bych s tím měla hóódně velký problém, ale je to vcelku účinná zbraň. S policií si nedělám žádné iluze, vím jak to chodí jelikož jsem si v prvním manželství bohatě užívala domácího násilí a vím že sousedi volali policii pomalu obden. Oni nemůžou preventivně nic udělat, to až v okamžiku když se něco stane. Nicméně oznámení podávat můžete, projednejte to s tím od koho máte byt pronajatý, zjistěte si jestli i někdo další s ním má problém a jestli by byl ochotný s vámi do oznámení policii jít. Bohužel dneska vládne mezi lidmi neochota pomoci druhým ale zase se musíme snažit takovým jako je váš soused zabránit co to dá aby neotravovali ostatním život. Bude to asi běh na dlouhou trať a tak vám moc držím palce aby to dopadlo co nejlíp :-)

16 Lenci Lenci | Web | 6. ledna 2015 v 10:48 | Reagovat

No keď toto čítam tak si vravím že na tom nie sme až tak zle.... máme rok nový byt s priatelom. Prerábali sme ho zväčša sami tak to trocha trvalo... susedka pod nami ma pod palcom celý panelák už 40rokov. Tá keď začne vrieskať nedá sa zastaviť, nedá sa nič povedať a nadáva jak dlaždič! Také niečo som nikdy nezažila. Ked som ju zažila prvýkrát, spametávala som sa z toho dva týždne! Vrieskala na nás aj do stupačiek na wcku :D teraz po roku už len trieska do radiatora to sa tiež zlaknem ale už ju neriešime.... tiez klame, ohovara a ani pozdraviť nevie... co sa takym ludom udialo v zivote ze su aky su? to by ma zaujimalo

17 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 8. ledna 2015 v 14:52 | Reagovat

[15]: Začal manipulovat ostatními, protože jsme si to od něj nenechali líbit. Zkouší stále něco nového. Dneska k tomu dám další článek. Ty schůze jsou nejspíš jen pro členy družstva.

[16]: Taky psychopatka, když mlátí do trubek.Třeba používá Morseovu abecedu, aby vám mohla nadávat i jinou cestou. Tohle nechápu, pusa jí narostla, tak proč se chová jak zvíře. :D

18 VendyW VendyW | E-mail | Web | 8. ledna 2015 v 14:57 | Reagovat

[17]: Tak jedině se obrátit na pronajímatele bytu jestli by tam nešel s vámi. Braňte se jak to jde, ať se takovýhle despotové nedostávají na koně. Protože pak jim to bude beztrestně procházet a to nesmí!

19 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 8. ledna 2015 v 23:04 | Reagovat

Boha, obyčejnej primitiv to je! Jdu teď na následující články, ale než si je přečtu, tak říkám, že tu policii bych fakt jako řešení viděla!

20 Jolča Jolča | 13. ledna 2015 v 15:50 | Reagovat

Někteří lidé prostě nejsou normální a řeknu to hnusně, ani zdraví. Co v takové situaci dělat opravdu nevím, ve tvém případě bych si však snažila zachovat chladnou hlavu. Jedna možnost je mu to začít oplácet. To mi ale nepřijde zrovna jako rozumné a inteligentní řešení. Dále ho můžeš ignorovat. Lepší možnost, ale obávám se, že nemusí zabrat. A pak ho taky můžeš usadit nějakou jedovatou poznámkou. Pokud však nějakou chytrou a účinnou vymyslíš. Všechno to má své ale, takže bych se s někým nejprve určitě poradila, požádala ho o radu, někomu se prostě svěřila a probrala s ním, jak se zachovat. A pak se vždycky můžeš obrátit na tu policii. A nebo taky na něj zařvat, ať si své srač... problémy vybíjí na někom jiném ;-)

21 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 13. ledna 2015 v 18:40 | Reagovat

Pes je totiž jídlo, ne kamarád.

22 Yu-chan Yu-chan | Web | 13. ledna 2015 v 20:06 | Reagovat

Au... Přeji hodně štěstí a doufám, že se to nebude zhoršovat, ale že se to naopak zlepší.

23 piška piška | 13. ledna 2015 v 20:33 | Reagovat

tolik se nerozepisuj :-!  :-!  :-!  [:tired:]  :-?

24 P.S. P.S. | Web | 13. ledna 2015 v 21:47 | Reagovat

Teda. Ráda bych ti sem napsala nějaký hodnotný komentář, ale upřímně vůbec nevím, co na to říct. Jak říkala majitelka bytu, evidentně je to homofob. Doufám, že ta ignorace pomůže a snad se nebudete muset stěhovat! Ten dědek se asi nudí, nemá doma co na práci, homosexualita mu přijde špatná, ještě k tomu nemá rád psy, tak si všechnu zlost a nenávist vybíjí na vás (na tobě).

Přeju Ti (i přítelovi) hodně štěstí a pevné nervy. Snad ho to za chvíli přestane bavit... :-?

25 Willy Willy | E-mail | Web | 14. ledna 2015 v 0:07 | Reagovat

Třeba ten soused potřebuje jenom lásku. Co mu sehnat babu? Nebo možná dědu? :-D  ;-)

26 Jolča Jolča | 14. ledna 2015 v 7:18 | Reagovat

[25]: Willy geniální nápad :D  :D  :D  :-D  :-D  :-D To mě nenapadlo... :-D Tak to zkuste a dejte vědět, jak jste dopadli ;-) Jen aby vás netyranizovali hned oba dva :-? :-D

27 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 27. ledna 2015 v 22:57 | Reagovat

[20]: Ono je vcelku fajn nastudovat si domovní řád a použít ho proti nim, když dělají problémy. Já třeba věděl, že na mě s ničím nemůže, tak jsem mu řekl, že se odmítám bavit s tak nevychovaným hulvátem, ale jemu to nedalo a navedl sousedku, aby to za něj pořešila... o tom jsem tak nějak psal v navazujícím článku.

[21]: Přeji dobrou chuť.

[22]: Děkuji.

[23]: Proč?

[24]: Každý komentář je pro mě hodnotný, takže rozhodně děkuji!

[25]: :-! Chudák partner/ka.

[26]: Kolují zvěsti, že někoho má, ale nevěřím tomu. :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama