Autorská bezohlednost

5. ledna 2015 v 19:15 | Vikomt |  Zápisník
Autorský klub mi nedávno opět nasadil brouka do hlavy. Pár nocí jsem uvažoval nad problematikou fotoblogů. Nedávno jsem si dovolil vyjádřit se u jedné členky AK, že nechápu, co těch pár pixelů jako vyjadřuje, protože k tomu nebylo ani chňááá. Byl jsem označen za rejpala a jako odůvodnění mi bylo sděleno, že jí členství nabídli nějací admini z AK, cituji: "... členství v autorském klubu mi admini nabídli sami, protože už jeden blog v AK mám, kam píšu články..." Jsem myslel, že máme jen jednoho admina.


Zahrál jsem si na detektiva. Slečna víc blogů v AK nemá. Byla přijata s blogem, který byl po třech měsících vyřazen pro neaktivitu. Tahle nevědomost taky už o něčem vypovídá. Proběhlo to nejspíš tak, že si po svém přijetí založila blog, který nebyl ani tři měsíce aktivní, což stanovují pravidla AK, a měla automaticky jisté přijetí. Tohle nechápu, je hovadina brát to podle jména. Bereme přece blogy - ty kvalitní blogy. V hlavě mi stále leží argument té slečny.

"Tak ono se chce podívat taky asi na více 'článků' a člověk zjistí, že je to fotoblog. Takže zde prezentuji své fotografie, ne spisovatelské dovednosti."

Co je fotoblog? Myslím, že je jednoduché to definovat. Jedná se o blog, který je zaměřen na fotografování a publikování fotek, které doprovází dostatečné množství textu, aby bylo možné označit takto zaměřenou stránku i za blog. V galerii jsou především klíčová slova k fotografii - tam se tedy text příliš neřeší. Je to prosté, pouhá fotka vám neudělá článek. Argumentovat tím, že chcete, aby návštěvník vašeho blogu zapřemýšlel nad jedním obrázkem, je docela na hlavu.

Víte, AK je otevřen fotoblogům, ale ne galeriím. Říkám si tedy, jak je možné, že je v AK tolik galerií. Pravidla jsou jasně dána a já z těch pár pixelů nechápu, kde mám "vyčíst" věci jako "Do každého svého článku ale musíte dát něco ze sebe, nějakou myšlenku nebo zajímavý názor."

Majitelé galerií si nejspíš po svém vyložili i bodík z pravidel "Když nevíte, co psát, nepište.", proto cpou do článku jen třeba pouhou nicneříkající fotku.

"Fotografické blogy bereme, jen doporučujeme, abyste popisky k fotografii dávali před a ne za ni, protože systém do výpisu nejnovějších článků kromě titulku automaticky vytahuje začátky článků, a to do konce perexu - pokud ho používáte - anebo k první fotografii. Pokud je fotografie jako první, zůstane tam jen máloco říkající titulek. Prosím, myslete na pohodlí čtenáře, který by alespoň trochu měl vědět, co ho po kliknutí na váš článek překvapí."

Takže máte povinnost vkládat k fotografiím text, ne? Jak jinak my jako čtenáři můžeme zjistit, co si rozklikáváme?

Bylo by dobré pohrát si se systémem, který načítá články na titulku, a zakázat zobrazování článků o jedné fotografii, pokud tedy nebude obsahovat dostatečné množství textu. Myslíte si, že jsem krutý? To mě těší, nejsem. Jen mi vadí, když nějaká galerie vyšoupne z titulky kvalitní články.

Jak moc zabere hodit do článku jednu fotku? To je jasný, maximálne 2 minuty včetně uploadu a zveřejnění. Nechápejte mě prosím špatně, bezohlední jsou lidi, kteří tohle opravdu pravidelně provozují.

Pokládám si otázku, proč si někdo dělá na této platformě určené pro blogování galerii. Mně to přijde vyloženě nepraktické. Existuje přece (například) skvělý DeviantArt, který je na tohle stavěný. Máte tam také komentáře, větší komunitu, větší komfort, víc funkcí ohledně fotek. Vážně nechápu, proč jsou někteří na blogovací platformě a neblogují.

Mám rád fotoblogy, počtu si, pokochám se, dozvím se něco nového. Tohle mi galerie přece neumožní.


Problematika té slečny mě přivedla i k problematice opětovného přijímání blogů. Je nesmysl ihned přijmout blog, který se na to vědomě vykašlal. Jsem názoru, že by měl dokázat, že o své členství opravdu stojí, a měl by být po neaktivitě přijat až po třech měsících aktivity - ano, tři měsíce, o kterých stále melou pravidla!

Výjimkou by mělo být včasné oznámení dlouhodobé neaktivity třeba z důvodu cestování, onemocnění,... To si myslím, že by měl být důvod k přijetí ihned.

Bloger by prostě měl dokázat, že se na to zase nevykašle.

Stálo by za zvážení i počítat si, kolikrát byl bloger vyloučen. Pokud by byl vyloučen 3×, asi bych mu vstup již nepovolil.

Na tomhle nápadu se podílela i m. z phoenixrise.cz


Nebojte, na paškále nejsou jen fotoblogy/galerie. V AK jsou i umělci, kteří dají do článku fotku jejich obrazu a pod to napíšou jen rozměr obrazu. To také asi není to pravé pro titulku, že?


Dalším velkým problémem je zneužívání privilegií. Většina z nás má v AK pouze jeden blog, někteří však mají to štěstí a nasádlovali se tam i s dalším blogem. Netvrdím, že je to špatné. Nevadí mi to, pokud ten blog za něco stojí a pokud byl přijat po třech měsících jeho aktivity. No, myslím si, že bychom o tom měli rozhodovat kolektivně. Každopádně jsem si mailoval s m. (phoenixrise.cz) a vyjádřil jsem obavu ze zneužívání tohoto privilegia. Myslím tím zahlcení titulky pod výmluvou, že se jedná o jiný blog. Moc jsem to neřešil, než jsem to na té titulce fakt zaznamenal. Zarazilo mě to, ale aspoň mi to nahrálo do karet a potvrdilo mi to mou obavu. *Ať žije náhoda!* Bohužel jsem nucen ukázat prstem na tuto osobu (viz print), kde jsem přiložil i část URL článků, aby bylo jó vidět, že jde o dva různé blogy.


(Plné rozlišení = klikněte na obrázek)

Jedná se o blogerku, která prezentovala dva články po sobě (= což by neměla) ze dvou blogů. Co se týče příspěvku na blogu 1, který je postaven na neautorských obrázcích a otázce "Těšíte se na Vánoce?", vtip?

UPDATE: 26.12. 2014 - Titulka nechutně zahlcena jedním blogem. Takové milé překvápko po Vánocích. Pokud dobře vzpomínám, byl za to jeden blog z AK vyloučen s odůvodněním opakované porušování podmínek (SHŠ Artego, myslím).


(Plné rozlišení = klikněte na obrázek)

Totálním vrcholem bylo číst jistou výměnu názorů, která celkem trefně vystihla, jak je tohle vyloženě bezohledné jednání. Potvrdilo to i mou teorii, že nejsem jediným, kdo si toho všímá a komu to vadí. Pokud to teda dělá záměrně, jak sama tvrdí, měla by být vyřazena z klubu. V minulosti se za to vyhazovalo, což jsem psal o pár řádku výš... Konkrétně v tomto případě bych fakt zvážil, jestli je přínosné mít 2 blogy v klubu. Začínám zaujímat postoj odpůrce, když na to tak koukám. Kdyby to aspoň byly články, ze kterých bych se musel posadit na zadek. Tohle přece není možné přehlížet! Když má teda někdo potřebu něco akutně zveřejnit za sebou, tak ať to tam bouchne někdy ve 3:00 a ne kolem 20:00, když je nevyšší sledovanost, že?! Já v tom vidím vyloženě záměr o získání návštěvnosti na úkor ostatních členů, a je mi z toho šoufl.

"Blogy sice máš dva, ale členství máš jedno!"


(Plné rozlišení = klikněte na obrázek)

UPDATE 2: Článek jsem začal psát 21.12. 2014 a mám pocit, že ho snad ani nedokončím, když sleduju titulku.

4.1. 2015 opět spamování na titulce - opět NEčlánky, ale tentokrát od někoho jiného. Zarazila mě kvalita článku, asi to dalo zabrat tak minutu, možná dvě. Člověk se na titulce dočte spoustu zajímavého... Vážně stačí fotka ksichtu na článek? No já si myslím, že nestačí. Tyto dva články mi připadaly jak výkřiky k fotkám z Facebooku. Vůbec žádná myšlenka, děj ani pointa. Bych opět mohl citovat pravidla AK: "Do každého svého článku ale musíte dát něco ze sebe, nějakou myšlenku nebo zajímavý názor." Něco ze sebe... Váš ksicht asi není myšlen. :D



(Plné rozlišení = klikněte na obrázek)

*** *** ***
(Zmiňované články - jen náhledy)


*** *** ***




Na závěr vás odkážu k té slečně do její galerie (což si ani nezaslouží) a do pravidel AK (kde jsem čerpal citace do tohoto článku).

Pozn. Na tomto článku jsem začal pracovat 21.12. 2014. Situace se v AK razantně změnila, ale i tak si myslím, že je toto stále aktuální a nemělo by se tomu jen přihlížet.


V AK je naštěstí několik (opravdových) fotoblogů, které jsou na velmi vysoké úrovni - moc rád si počtu na kvalitním fotoblogu. Jaký je váš postoj k fotoblogům a galeriím z AK? Vadí vám články z AK, kde je jen jedna fotka?


Související články:
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 K. K. | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 19:32

Mně hrozně lezla na nervy Lianna - už nevím, jak přesně tu přezdívku měla, ale každý den vyvrhla článek s jednou příšernou fotkou. Když jsem se ji zeptala, proč radši nevydává jednu týdně, ale za to pořádnou, byla jsem nazvaná závistivcem (nevím co bych jí měla na členství závidět, jsem v AK taky).

Já cvakám momentálně akorát v rámci Projektu 52 - taková galerie s deníčkem, zveřejňuji 2x měsíčně, abych netapetovala. :)

Jinak tleskám za to, že jsi ve článku konkrétní, nemám ráda takové ty prázdné výkřiky, kde lidé hříšníky označují jako "nejmenované". :-)

2 Robka Robka | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 19:57

Lúmenn zahlcuje titulku pravidelně, divím se, že jí to prochází. A nejde jen o to - myslím, že pravidlo o jednom článku není tak těžké dodržet a je to i fér vůči ostatním. Jenže to pravděpodobně nikdo nekontroluje a tomu, kdo by to dělat měl, je to asi jedno.
Fotoblogy... nic proti nim, pokud - jak píšeš - jsou kvalitní fotografie doplněny textem. Ale takové články o jedné či několika nekvalitních fotkách bez popisku (nebo s jednou větou) by tu být určitě neměly. Jenže na tohle by musela být zase kontrola, jako to býval kdysi Kartáč, která by si příslušného hříšníka vzala do parády a připomenula mu, co se sluší a patří. A pokud by to nepochopil, tak by následoval vyhazov. Ale tohle tu už hezky dlouho nefunguje, proto lidi přestávají dbát na kvalitu a když jim řekneš něco v tom smyslu, ještě se na tebe oboří, co si to dovoluješ.

3 Robka Robka | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 19:58

Teď jsem třeba namátkou našla tento článek - http://amazing-beauty.blog.cz/1501/mac-verve-rtenka-a-peachykeen-tvarenka
taky se mi nezdá hodný Ak...

4 Ronnie Ronnie | Web | 5. ledna 2015 v 20:00

Jsem ráda, že se ozval někdo z AK! Protože kdybch třeba já (neptařím totiž do AK) tohle napsala, asi bych byla označena za závistivce.
Musím ale říct, že mě třeba osobně naštvalo tohle: Stalo se to dnes nebo včera, to nevím, ale na stránce blog.cz, kde je vyhraněná tabulka pro členy AK a jejich příspěvky, někdo napsal článek. Nic neobyčejného. Ale hned se ten samý článek od člena AK objevil i v sekci TT pod tabulkou čelnů AK. Příjde mi to celkem bezohledné. My, co nepatříme do klubu, máme takovou malou šanci se zveřejnit, díky tomu, že naše články (co nepatří k TT) nejsou nikde na hlavní stránce blogu.
Příjde mi tedy dost bezohledné od člena AK (který má větší popularitu než my), aby své články cpal do dvou různých míst naráz. Měl by se v tom udělat pořádek a nějaký systém. Tohle opravdu není fér.

5 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 20:27

[4]: Bylo to dnes. Článek v AK titulce i v TT a pravděpodobně bude i na Krasna.cz, jak znám autorku. Duplicita by se neměla tolerovat, s tím souhlasím - je to ubohé.

[3]: Tyhle "recenze" jsou pěkně kontroverzní. Nevidím v tom také nic autorského, žádná tvorba se v tom nekoná. By mě zajímalo, kolik za to bere (nebo má výrobek zadarmo?). Nevěřím, že tohle někdo píše pro zábavu.

[2]: Jsem původně doufal, že tohle vychytá Lupa. Čtenář jim mohl napsat mail -> oni se na to následně podívat a dát hříšníkovi zpětnou vazbu. Jenže jsme se dočkali jen chvástání nad blogy, které byly v pořádku - nemyslím nováčky. Nováčci by měli být správně přijati s blogem, který je v pořádku (heh, to se bohužel nedělo) a případné nedostatky vychytat v přijímacím článku. Ale proč to dělat jednoduše... :)

Jn, ale tvrdí, že to bylo jen náhodou. Zvláštní, je to až moc častý jev. Asi máme skupinové halucinace.

[1]: Vím, o koho jde. Také jsem to nechápal. Přitom není těžké napsat pár vět k nějakému dílu. K fotkám se moc hezky píše, vždy se k tomu něco pojí, tak proč o to ochudit čtenáře.

Děkuji, jen se bojím zákeřných "eSBéček". :D

6 K. K. | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 20:50

[4]: Pokud někdo z AK napíše článek na TT - a tak ho i označí, článek se objeví v obou boxech. To není neohleduplnost, jen se prostě účastní blogových "projektů" (můžu-li TT tak nazvat). - jestli jsi tedy mluvila o jednom konkrétním článku.

7 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 20:58

[6]: Ten článek byl recenze na film, tak nevím. Bych čekal jiný typ článku. TT jde mimo mě.

8 Miloš Miloš | Web | 5. ledna 2015 v 21:02

Lúmenn je podle mě exotem AK, její názory jsou většinou přitažené za vlasy a pokud s ní někdo polemizuje, v nejlepším případě se dozví, že nic nechápe nebo neumí číst. Mám osobní zkušenost a viděl jsem, jak podrážděně reagovala na Malkiela, když si dovolil zpochybnit její zastávání se pedofilů. Už ji raději nečtu. Ale na titulce vidím, že články ve dvojicích tam cpe opakovaně. Ale nejen ona, často to také dělá Piupiu (nebo tak nějak).

Bohužel však je to už pláč na opuštěném hrobě, protože AK se asi zruší a na titulní stránce bude kralovat vlajková loď Blog.cz - Krásná.cz, kosmetika, outfity, sex mladistvých; Prásk atd.

9 Robka Robka | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 21:24

[8]: Nestraš, Miloši! Takhle na noc... Ale když na to tak člověk kouká, asi to k tomu spěje.

10 Jana Jana | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 21:26

Jsem rada za tento článek, neboť jsem se mnohemu priucila :-)  kazdopadnenjsem nevěděla, ze 'nesmíme' psát jakoby dva clanky po sobe- jsem trubka, nenapadlo mne to spamovani. Bylo by mi to i osobně blbe, kdybych takto mela dva články hned vedle sebe :-(  a popravdě jsem rada, ze se někdo zastal tech, co v AK nejsem a členové se cpou s nesmysly i do TT :-)

11 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 21:32

[8]: Co jsem členem AK, vidím, že některé slečny jdou přes mrtvoly. Některým holt "čajové pytlíčky" a dívání do slunce vypálilo zbytek neuronů.

Jsem pesimista, momentálně jsi vystihnul mojí představu apokalypsy. Doufám, že k tomu nedojde. Pak by blog.cz přišel o spoustu kvalitních blogů. Proč být někde, kde se s uživateli jedná jak s hadrem a nemají dostatečný prostor k rozvoji? Doufám, že AK přetrvá => a že se vykopnou hříšníci, co to všem kazí.

12 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 21:49

[10]: Já jsem moc rád za tvůj komentář. Vystrkovat články kolegů z klubu je prostě "nesportovní". Já to nechápu, není přece těžké podívat se na tu titulku a podle toho se zařídit - funkce blogu to umožňují a nic není přece tak akutní, aby to muselo ihned zaspamovat titulku. Problém je v tom, že se většina členů o ostatní nezajímá a nezapojují se vůbec do dění - teď už bohužel ani nemohou, když nám pozastavili blog klubu, za což jim nejspíš můžeme poděkovat.

13 Miloš Miloš | Web | 5. ledna 2015 v 22:01

[11]: Přál bych si, aby se splnilo, cos napsal v poslední větě.
Po zrušení Lupy, nepřijímání nových členů a uzavření všech fungujících rubrik to chce hodně optimismu uvěřit.

Jsem zvědavý, zda se dočkáme nějakého představení (třeba na Srdci blogu), co nového se chystá, zatím je tam stále jako žhavá aktualita Santa Klaus :)

14 Dragell Dragell | Web | 5. ledna 2015 v 22:23

Co se týče fotoblogů, v AK mi nevadí, ráda se pokochám, ačkoliv je pravda, že by mohly psát, co je v článku - z titulky to jinak nevyčtu, když fotka je uvnitř článku.
Jinak sama mám dva blogy a když už píšu na oba dva, snažím se na jednom článek vydat po poledni a na dalším až večer, aby měli všichni členové prostor se také prezentovat. Nerada bych zahlcovala, protože mi to také vadí.

15 Yima Yima | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 23:41

Nemám nic proti fotoblogům. Pár jich sleduji, i blogy o malbě, atp. Ale! Jestliže přidají fotku a nic k tomu, to už je na zvážení. Občas přidám nějakou tu fotku, ale vždy k tomu (aspoň) něco málo napíšu.

K tomu druhému problému - více článků na titulce. Snad jsem to viděla jen jednou. Automaticky takové články přeskakuji a jdu dál, protože nevidím důvod, proč bych si je měla číst, jestliže něco takového porušili. Já občas přidávám dva články během dne, ale s odstupem několika hodin! Tak proč si taky nepočkají?

16 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 6. ledna 2015 v 1:15

[13]: Bojím se, že nás postaví rovnou před hotovou věc.

[14]: No v podstatě fotka článek neudělá. Titulka pro to není stavěná. Pravidla to zakazují. Pokud článek tvoří jen pixely a info o formátu díla, je to proti všemu. V AK jde o kvalitu, s tímto vědomím se tam všichni hlásili, takže se nemohou divit, že "prskáme", když nám z klubu dělají holubník. Když se řekne AK a fotoblog, napadne mě Zdeněk Souček. Tak to má vypadat.

To je dobrý přístup. Já mám blog jen jeden, ale i tak raději sleduji titulku, než něco přidám. Nedávno se mi stalo, že se na titulce nic nedělo, můj ranní článek stále stagnoval na stejném placu, proto jsem musel další článek vydávat až v jiný den.

[15]: Také nemám nic proti fotoblogům. Fandím jim! Blogy o malování mám také rád, když je k tomu dostatečné povídání. K fotkám se dobře píše, pokud je člověk navíc zaměřen na fotografování, může k tomu snad napsat mnohem víc, než my laikové.

Nepočkají, protože je ostatní nezajímají. Vůbec neregistrují dění v klubu. Si vem, že třeba ta Biondi na ♥ veřejně prohlásila, že jí ostatní blogeři nezajímají. Tak proč je v klubu, kde jde o kolektiv? V klubu, kde ji nikdo nechce!

Já si ty články právě rozkliknu, protože mě zajímá, co takový jedinec má za převratný objev, kterým musí pomrvit práci ostatních, kteří do blogování dávají maximum ze sebe.

17 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 6. ledna 2015 v 19:09

No, proč si nezabrat rovnou celou titulku... (6.1. 2015 )http://nd06.jxs.cz/370/723/a6513f1ed3_100054784_o2.jpg

18 m. m. | Web | 6. ledna 2015 v 19:30

Já se jenom směju při vzpomínce na to, kolikrát se někdo pohoršoval nad údajně trapným prohlašováním, že AK není, co býval, a jaké je to prý porkytectví a neznalost a blbost a kdesi cosi. Jenže on fakt dávno není, co býval :D

Byly časy, kdy pravidla dávala smysl a dodržovala se - první člověk, který je vždycky musel dodržovat, byl samozřejmě správce, nebo spíš správci, to jich ještě bývalo víc.

Byly časy, kdy bedlivá očka správců hlídala, aby se v AK nedělala neplecha, aby nebyli členové neaktivní nebo až moc aktivní, aby se na titulku nedostávaly věci, co tam nemají moc co dělat, prostě aby všechno šlapalo jako dobře promazaný strojek. Seznam se často kontroloval, dělaly se namátkové i plánované kontroly členů, probíhalo Kladivo s Očistcem, byla možnost se přihlásit na veřejné proprání, což členům dávalo možnost získat zpětnou vazbu a zlepšovat se, a světe, div se,  oni se fakt po hromadách hlásili a hlavně si to taky vždycky přečetli a zařídili se podle toho. Lidi se na to třásli, báli se, že se tam objeví, nebo byli natěšení a doufali. Sama jsem se taky hlásila a vyloženě mě to bavilo, stejně jako zpětná vazba, kterou jsem dostala už při přijímání. Bylo mi řečeno, co je na mém blogu dobrého a co by tam nemělo být, a dostala jsem ultimátum, abych to napravila, pokud chci být členem. A já si mohla prsty zpřelámat, abych ty cizí texty písniček a pár cizích obrázků ihned smazala :D

Bláhově sním o tom, že ještě zažiju podobný klub, kde budou mít členi takový vztah k té myšlence a budou si jí tak vážit. AK to už asi nebude, když se ho Stanýsek rozhodl konečně po letech moření dorazit a rozpustit.

Nemůžu se dočkat, až to zase bude svalovat na lidi a jejich nezájem, zmetek svinutej.

Třeba to s těmi perexy před fotky už taky dávno neplatí a nikdy ho, přes časté připomínky kdekoho, nenapadlo to z těch pravidel odmazat a upravit je, aby byla aktuální. To už samo o sobě o něčem vypovídá.

Všechno, co říkáš - amen. Ale jak pravil Miloš, v tomto směru to jsou zbytečné stresy a zbytečné řádky. Jediné, co můžeš udělat, je založit náhradní AK blog a pokusit se tak lidem vrátit alespoň část z toho, co měli dřív - platformu, kde se o blog.cz budou moct svobodně bavit (bez cenzury, jen v rámci slušnosti samozřejmě), protože to teď vlastně nikde nejde, a snad i prostor pro rubriky, které se teď roztříští a málokdo bude schopný je sledovat.

Fotoblogy mě serou hlavně proto, že Standy nikdy nebyl schopný rozlišit, co je to skutečně fotoblog a co nicneříkající galerie. Ta jeho trapná výmluva na všestrannost a "trochu pro každého" tomu nepomůže, měl by být schopný poznat a docenit rozdíl mezi Metteorwou či Zdeňkem Součkem a mezi podobnými galeriemi jako tady zmiňuješ. O tom jsem se ale taky rozčilovala už mockrát a prostě to nemá smysl, pokud to nemůže dopadnout jinam než na Standu. Až to bude mít šanci ovlivnit někdo jiný, pak je třeba se vyjadřovat.

19 Jana Jana | E-mail | Web | 6. ledna 2015 v 20:20

[12]: Dnes jsem se odhodlala a jedné Čarodějce jsem okomentovala jeden článek, že se mi nelíbí, ze tam má rovnou články tři - děkuji ti, za dodání odvahy k tomuto kroku :-)

20 m. m. | Web | 7. ledna 2015 v 0:01

[19]: Cha, ta mě vůbec "baví". Dřív jsem k ní občas zavítala, ale když jsem zjistila, že má každý článek plný neskutečného množství překlepů či hrubek, špatně napsaných názvů měst (tvl tak když o nějakém místě píšu, tak si zjistím, jak se jmenuje) nebo vyloženě lží a zavádějících informací (to se často týkalo třeba života v Anglii, kde si prostě často vymýšlela nebo přikreslovala věci podle svého), už jsem na to neměla nervy. Párkrát jsem jí v komentářích slušně upozornila a žádná reakce nebo úprava. Od té doby mám celkem jasno ohledně jejích blogerských kvalit.

21 Hanyuu Hanyuu | Web | 7. ledna 2015 v 12:21

Mě na AK ještě víc než články s jednou fotkou štvou blogy, které v jednu chvíli vychrlí třeba tři nebo čtyři články. Tohle snad bylo, tuším, i někde v pravidlech, nebo ne?
Já vždycky, když se to sejde tak, že mám víc nápadů najednou, čekám, abych neměla na titulce víc článků (přiznávám, že dva už se mi někdy taky sešly, neříkám, že ne, ale když je to pravidelně a často je to víc jak dva, tak bych fakt škrtila) a pak tu jsou tací, kterým to je úplně jedno, jen ať celá titulka září mým jménem! :-|

22 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 8. ledna 2015 v 14:28

[21]: V pravidlech to nejspíš bylo - doufám. V těch aktuálních to není, protože je to bráno nejspíš jako samozřejmost.

[20]: Plně chápu. Vypadá to, že tam takové věci cpe jen proto, aby tam prostě něco nového přibylo.

[19]: Koukám, že žádná reakce neproběhla - jak psala m.

[18]: Však by stačilo, kdyby ta Lupa měla nějakou pravomoc - mohlo to hodně změnit. Jsem třeba nechápal, proč stále psali o blogerech, kteří poctivě dodržují pravidla - to se mohlo dělat až po vychytání hříšníků. První Lupa měla být o vykopnutí Biondi. Tolerovat takového člena zesměšňovalo celou rubriku. :D

Bych se do takového projektu velmi rád přihlásil, ale proč bych se měl ponižovat tam, kde nic nezmohu... Projekt bez pravomoci je k ničemu.

23 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 8. ledna 2015 v 23:21

Čarodějka je střelec docela, koukám. :D Bohužel si myslím to samé, co tu už padlo a to, že jdeš s křížkem po funuse.. Nikdo teď nebude vyhazovat neaktivní blogy, nikdo se teď nebude starat vůbec o nic.. A já osobně tu fakt už nic dobrýho nečekám..

24 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 9. ledna 2015 v 14:48

[23]: I já jsem střelec - ale jen podle data narození. :D Však v době, kdy jsem to psal, to bylo ještě aktuální. No, ale i tak by se někteří hříšníci mohli zamyslet nad svým chováním k ostatním kolegům. Možná jsem i doufal, že jsou dostatečně inteligentní, aby si z toho něco vzali, ale jak tak na to koukám, bez výhrůžek a trestů to asi nepůjde. Jsem koukal, že dnes proběhla cenzura na blogu AK... Opravdu jsem zvědav, co na nás chystá. :-(

25 m. m. | Web | 9. ledna 2015 v 15:10

[22]: Nestačilo by jako pravomoc to, že ti bude komunita vděčná za to, že se díky tobě mají kde scházet, kde debatovat a kde pokračovat v rubrikách? Mohlo by to být bez problémů otevřené zájemcům o publikování vlastních názorů jako to bývalo v AK v Úhlu pohledu, mohla by se tam dělat Lupa, co by neměla za cíl někoho od někud vyhazovat, ale čistě jen poskytnout zpětnou vazbu zájemcům - takoví lidé se vždycky najdou - a další věci. Kdybych nevěděla, že za měsíc, za dva mám odjet do zahraničí a vůbec nevím, co bude, už bych ten blog měla založený.

26 m. m. | Web | 9. ledna 2015 v 15:11

Myslím, že je na to perfektní doba, protože přesně teď jsou všichni nasraní a zoufalí a skočili by po místě, kde se z toho mohou veřejně vypsat, jako po flusu. Vedoucí rubrik totéž. Btw kdopak si povšiml dnešní perličky dne? Stanýsek smazal z AK blogu ty rozlučkové články. To jejich autory jistě potěší.

27 Robka Robka | E-mail | Web | 9. ledna 2015 v 16:00

[26]: Jo, mě to tedy pěkně nakrklo. Už je to tu zase, cenzura... A u ostatních článků jsou uzavřeny komentáře. Kde to jsme, doprčič?

28 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 9. ledna 2015 v 17:05

[26]: No, docela jsem čuměl. Psal jsem to v 24. komentu. Třeba si dělá prostor pro velmi očekávané oficiální vyjádření. To ještě bude zajímavé.

[27]: Tohle jednání nechápu, možná bych bral, že promaže jemu nevyhovující komentáře, ale tohle je až moc velký zásah do vaší práce. I tak je to prostě divný krok, pokud si dělá prostor pro oficiální vyjádření. Pokud tam nic nedá - nějaké upozornění/oznámení, nikdo nebude vět, co se děje.

29 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 9. ledna 2015 v 17:07

Aha, teď až díky vám jsem na tu cenzuru přišla. Fakt MILÝ, opravdu..

[24]: No, kdyby byli, tak bysme tohle asi ani nemuseli řešit, takže se stejně nápravy jen tak nedočkáš/nedočkáme..

30 Sussanah Sussanah | Web | 11. ledna 2015 v 17:18

Máš naprostou pravdu! Lúmenn mě svým chováním štve dost a SHŠ Artego taky. A to nejvíc kvůli tomu, že jim nikdo nenadává, že to dělají, ale mě kvůli tomu potahovali všude možně, když jsem psávala článek každej den >.<
No nic, jinej systém, méně článků, já jsem v pohodě a na ně dojde 8-)

31 sugr sugr | E-mail | Web | 11. ledna 2015 v 21:31

[17]: Taky jsem si všimla!Ono stačí když tam jsou VIP oblíbení z AK v titulce denně, ale tohle je boží!:-) Koneckonců v rubrice TT se také pravidelně objevují autoři, kteří tam cpou denně své dílka bez ohledu na to, že s TT nemají vůbec nic společného, ale..., jsou na titulce a o to jim jde. Trapné, ale autorům asi ne!:-)
Standa zřejmě dělá mrtvého brouka, vymazal spousta komentářů a je ticho po pěšině... Stránka AK byla upravena a zůstala tam už jen obrovská ikonka AK, zřejmě na památku!:-(

32 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 12. ledna 2015 v 22:34

Já doufám, že AK bude zase co býval, sice jsem do něj nepatřila, ale ráda jsem četla články jeho členů. Lúmenn jsem taky četla, a musím uznat že někdy je trochu mimo, nehledě na to, že zahlcování titulky není moc fér.

33 Van Vendy Van Vendy | Web | 15. ledna 2015 v 0:03

Těch smazaných článků jsem si také všimla, je to ubohost. Vážně bych tomu člověku chtěla nakouknout do hlavy, jednu chvíli se tváří jako férovej a rozumnej člověk, a pak udělá takovou dětinskost. Hrabe mu z pocitu moci?

34 Lúmenn je lumen Lúmenn je lumen | 17. května 2015 v 19:47

Proč Lúmenn prochází tolik svinstva? Nejen to zahlcování titulky, ale i to jaké články publikuje. Některé jsou hodně za hranicí toho, co by nemělo podléhat cenzuře. Naposledy "pobavilo" její obhajování M. Fialové, pytlačky, která se tak neoznačuje jen proto, že má prachy na vybíjení vzácných zvířat od sponzorů a kupuje si povolenky k odstřelu. Nakolik to může být v Africe s její mírou korupce legální a prospěšné je snad každému jasné.
Celkově je Lúmenn dost hloupá a strašně dětinská a omezená. Je očividně psychicky nemocná a nedokáže si poradit sama se sebou, ale hlavně že pořád radí jiným. Spíš akorát škodí. Nejděsivější je, že se asi ve své choré hlavě domnívá, že dělá něco přínosného. Ty narcistické exhibice jejího ega už by měl někdo utnou.

35 WTF WTF | 19. listopadu 2015 v 22:38

[30]: Lúmenn je největší pokrytec českých internetů. Ty její články - obhajoba "legálního" pytláctví a pedofilního porna, napadání novinářů, co vyhrabali nějaké svinstvo na politickou stranu, za kterou kandiduje - to už není neškodná sranda, ale solidní průser. Nechápu jak si to může dovolit. Přitom si pořád hraje na slušnou, férovou osobu, což není ani náhodou. Protiřečí si úplně šíleně.
BTW zablokovala mi možnost vkládat komentáře k těm jejím článkům, ačkoliv se prezentuje jako největší obhájce svobody slova. Podotýkám, že moje komentáře nebyly jenom tupé nadávky, ale týkaly se toho, jak jsou její názory mimo a jak je pokrytecká. Asi se bojí, že by si toho někdo mohl všimnout. No, myslím si, že i bez mých komentářů to každý normální člověk musí vidět. :-D

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama